Reformkonyha


Aktuális kurzusok (Érdeklődni lehet a 20-3830030 tel. számon.):

 

Korábbi kurzusok:

 

5. Főzőkurzus, 4 alkalommal 3 óra, 2012.02.11-2012.03.24.    

4. Főzőkurzus, 4 alkalommal 3 óra, 2011.10.01-2011.11.19.

3. Főzőkurzus, 4 alkalommal 3 óra, 2011.05.01-2011.06.30.

2. Főzőkurzus, 4 alkalommal 3 óra, 2011.01.29-2011.03.12.

1. Főzőkurzus, 4 alkalommal 3 óra, 2010.10.22-2010.12.11.

 

Ízekbe zárt egészség

Az evés, a táplálkozás életünk fenntartásához elengedhetetlen. Ételeinknek kell vagy helyesebben kellene biztosítani a szervezetünk működéséhez szükséges energiát és a sejtek építéséhez szükséges anyagokat. Miért vált táplálkozás az életmód legfontosabb elemévé?

Az evolúcióra visszatekintve tudjuk, hogy őseink egészen az iparosodás elterjedéséig jórészt kevéssé feldolgozott növényi tápanyagokat fogyasztottak.Az akkori étrend nem bővelkedett húsban és zsírban. A hétköznapok étrendjének alapanyagai voltak a bab, borsó, sóska, burgonya, lencse, káposzta, cékla, zeller, karalábé, spenót és más zöldségfélék. Jellemző volt a gyúrt tészták, kásafélék, tej, túró, aludttej, valamint a friss és aszalt gyümölcsök fogyasztása.

 A hús csak alkalmilag került a tányérra, cukorfogyasztás szinte minimális volt. ( még a 20. század első felében  is évi 1-5-kg/fő volt a cukorfogyasztás, ami  60-70-es évektől kezdett el rohamosan emelkedni, és a századfordulóra elérte a 40 kg/fő!! értéket.) A 70-es évektől a táplálékpaletta rövid időn belül teljesen átalakult: általánossá váltak a nagy energiatartalmú, állati eredetű zsíros, erősen feldolgozott, rost szegény ételek. Az így megváltozott táplálkozási szokások erősen eltérnek a genetikai adottságainktól. Ez okozza alapvetően a tömegesen előforduló civilizációs betegségeket. Túltápláltság ellenére” minőségi éhezés” állapotába kerül a szervezet.

Egy átlagos ember 40 éves korára kb 30 tonna élelmiszer vesz magához. A terhelés nagyságára jellemző, hogy ha ennek a mennyiségnek csak 15 %- a adalékanyag, mesterségesen hozzáadott anyag akkor 4500kg méreganyag terheli a szervezetet. A legtöbb feldolgozott élelmiszer több mint 15%-ban tartalmaz ilyen anyagokat!!)Jól elképzelhető milyen terhet vehetünk le életfontosságú szerveinkről, ha akár 5-10%kal csökkenteni tudjuk a feldolgozott élelmiszerek bevitelét!

A helyes életmód és táplálkozás egyben a legjobb preventív méregtelenítési módszer.

Az utóbbi években megdöbbentő adatok láttak napvilágot: az egészségügyi  ellátásban ijesztően megnövekedtek a un. táplálkozás függő  megbetegedések gyermekek és fiatalkorúak körében, amelyek korábban csak idősebb korban fordultak elő.

Táplálkozás függő betegségek: 2. tip. cukorbetegség, magas vérzsír szint,köszvény,krónikus székrekedés,érelmeszesedés,fogszuvasodás,májcirrozis,vitamin és ásványi anyag hiányok stb.

Számos egyéb betegség kialakulásában játszik szerepet más kóroki tényezőkkel együtt a táplálkozás. ezek a korlátozottan táplálékfüggő betegségek.(reumatikus betegségek, bőrbetegségek,strok,vénás keringési zavarok,nyirokrendszer betegségei, emésztőrendszeri betegségek, visszatérő fertőzések stb.)Ezek esetében is  a diéta feltétlenül ajánlott a gyógyuláshoz.

Fontos szempont, hogy az ételek mennyire elégítik ki az emberi ízlést. Talán ez a legnagyobb akadálya, ami miatt nehéz követni az egészséges étrend elveit. Az ízlelő képessége szinte mindenkinek torzult. Ennek oka az egyoldalú táplálkozás miatti íz világ beszűkülése, valamint azok a feltételes reflexek kiépülése, amik a káros szokásokhoz pozitív érzelmi élményt kapcsolnak. A z élelmiszergyártók erre tudatosan építenek.

Egyre több információ áll rendelkezésre és sok tudományos állásfoglalás látott napvilágot a közelmúltban, azonban sok a bizonytalanság köztudatban. Ráadásul az ételkészítés gyakorlati tevékenység, amit újságcikkekből, könyvekből nehéz megtanulni. Hogy sikerüljön közelebb kerülni a reformtáplálkozás rejtelmeihez és megtapasztalni milyen egyszerűen és gyorsan lehet kitűnő ételeket készíteni, ezt néhány könnyed hangulatban eltöltött főzőtanfolyamon, bárki elsajátíthatja. Megismerhet új alapanyagokat, fűszereket, közben az egészséges életmóddal kapcsolatos minden felmerülő kérdésére választ kaphat. A tanfolyam célja hogy a teljesen kezdő háziasszonyok és a tapasztalt nagymamák is új tudással gazdagodjanak, egészséges, ám ízletes, gyermekbarát, mégis kreatív, egyszerű és egyben rafinált ételeket készíthetnek a kedves anyukák, apukák és nagyszülők.

Előfordul, hogy időnként nem tudunk ellenállni a csokoládénak vagy valamilyen édességnek… esetleg egy társasági rendezvényen szemez velünk a friss, házi fehér kenyér az asztalon. Ha megkívánjuk, akkor nyugodtan, bűntudat nélkül kóstoljuk meg, hiszen az egész táplálkozás rólunk szól. Arról, hogy érezzük jól magunkat.

Helyesem táplálkozni — ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy megvonjuk magunktól a kedvenc ételünket. Azt jelenti, hogy ízlelőbimbóinknak új ízeket tanítunk, korlátozzuk a mértékletesség határára néhány megszokott ételünket, elengedő időt adunk magunknak arra, hogy minden sietség nélkül együnk, és élvezzük az ételt teljes egészében, csak rá fordítva minden figyelmünket.

A reformtáplálkozás nem jelent lemondást, sőt még teljesebb élet örömét adja. Az egyre egészségesebb állapot hihetetlen erőforrásokat mozgósít.

Vegye kezébe maga és családja egészségének alakulását, mert” amilyen az ételünk, olyan lesz az életünk”!